Kronometre yöntemi

Posted: Nisan 12, 2011 in Kopya taktikleri

kronometre yöntemi

türü: kitlesel
zorluk derecesi: kolay
risk faktörü: düşük
kullanım alanı: tüm testler

öncelikle, tercihen dijital saat gerektiren bir yöntemdir. dikkatli olunduğunda ve önceden biraz pratikle tüm örgütün aynı notu almasını garantiler. tüm örgüt üyelerinin saatleri dakikası dakikasına, saniyesi saniyesine aynı ayarlanmış olmak zorundadır. sınavda kaç tane soru varsa, örnek için 20 soruluk bir test sınavı düşünelim. her soru için 30 saniyeden, örneğimize göre, 10 dakika zaman ayırmamız gerekir. tabii bu süre sınavın son 10 dakikasına ne kadar denk getirilebilirse o kadar iyidir. senkronizasyon için örgüt üyelerinden birinin saatinin alarmı kurulabilir. bu tüm örgüt için başlangıç zili kabul edilir. zilin başlangıcıyla birlikte örgüt üyelerinin gözleri bir yandan saatte, bir yandan 1. sorudan itibaren yanıtlarda olmalıdır. sınıfta çalışkan, inek tabir edilen arkadaşlar 1. soru için yanıtlarını, bu 30 saniyelik periyot içerisinde, yani her şıkka 5’er saniyelik zamanlar ayrılmış 6 dilim içerisinde, zeki ama tembel arkadaşlarına sınav düzenini bozmayacak, gözetmenin dikkatini çekmeyecek bir ses çıkartarak belli etmelidirler. örnekle açıklarsak; 1. soru için doğru yanıtın c şıkkı olduğunu varsayalım. 11:30:00’da bitecek sınav için, 11:20:00’ye kurulmuş olan alarm çaldığında, inek arkadaşlar, c şıkkı için, 11:20:10 ile 11:20:15 arasında. yani 3’üncü 5 saniyelik periyot içerisinde, aksırma, tıksırma, uç kutusu düşürme, kalemle sıraya vurma, oflama, püfleme gibi bir ses çıkartarak zeki ama tembel arkadaşlarına gerekli sinyali vermiş olacaklardır. bu aşamada sınıfın mümkün olduğunca sessiz olması, ard arda aynı sinyalin kullanılması dikkat çekebileceği için her seferinde farklı bir sesin sinyal olarak kullanılmaya çalışılması, mümkün olduğunca az ve güvenilir kişiye bu yöntemden bahsedilmesi ve de son olarak “ehhii ehhhii kopya çekiyoruz lan ehiii ehii” şeklinde ki histerik arkadaşların bu sistemden uzak tutulması gerekir. unutmamız gerekir ki düşman* yöntemlerimizi ne kadar az tanırsa bize karşı o kadar zayıf kalır. “bu yöntem süper ama ya hoca a, b gruplu test yaparsa?” diye hayıflananlarınız vardır. bırakınız yapsınlar. bu aşamada öncelikle iki problemle karşı karşıyayız. her gruba farklı soruların sorulduğu test sınavı mı yapılıyor yoksa her gruba aynı soruların sorulduğu fakat soruların sıralamasını farklı olduğu test sınavı mı yapılıyor? ilk problem için çözüm çok kolay. inekleri a ve b grupları arasında eşit dağıtacak bir oturma planı hazırlanır. a grubu için sinyal olarak bir ses belirlenir, b grubu için farklı bir ses belirlenir. her grup kendi sinyalini takip eder. *aynı soruların sorulduğu gruplu test sınavında ise, tüm sınıf, soruları her sorunun a şıkkındaki cevaba göre alfabetik olarak sıralar. yani 3’üncü sorunun a şıkkı rambo ise ve de 1. sorunun a şıkkı rocky ise soruları alfabetik olarak sıraladığımızda 3. soru 1. den önce gelicektir. a şıklarının ikisinde veya daha fazlasında aynı kelime cevap olarak geçiyorsa, mesela 4’üncü sorunun da a şıkkı ekşi, 8’inci sorunun da a şıkkı ekşi ise, bu ikisinin arasında ki sıralama kağıt üzerinde ki sıraları dikkate alınarak yapılır. yani ekşi kelimesi alfabetik olarak 13’üncü soruya denk geliyorsa, 13’üncü soru olarak 4’üncü soru, 14’üncü olarak 8’inci soru yazılır. bu problem için başka bir çözüm yoluda alfabetik olarak sıralamada kriter olan şıkkı değiştirmektir. örgüt, a şıklarından ikisinde veya daha fazlasında aynı kelimenin yanıt olarak kullanılması durumunda, bir sonraki şıkkın alfabetik sıralamada kullanılması konusunda anlaşır. son ve bugüne kadar hiç karşıma çıkmayan durum ise gruplara aynı soruların, farklı sıralamada sorulduğu ancak yanıt şıklarının da yerlerinin değiştirildiği durumdur. şöyle ki a grubu için 3’üncü soru ile b grubu için 5’inci sorunun aynı olduğunu varsayalım. cingöz öğretmenimiz bizim dürüstlüğümüze güvenmeyip soruların şıklarının da sıralamasını değiştirmiş olsun. örnek olarak a grubu 3’üncü soru için şıklar a)precision b)adi c)müdür d)satıcısın e)olum olsun, b grubu 5’inci soru için de şıklar a)müdür b)satıcısın c)olum d)adi e)precision olsun. biz bu şıkları kendi içinde alfabetik olarak sıralarsak a)adi b)müdür c)olum d)precision e)satıcısın şeklinde olur. bu işlemden sonra yukarıda ki yıldızdan itibaren operasyona aynı şekilde devam edebilirsiniz. görüldüğü üzere biraz dikkat, mümkün olduğunca gizlilik ile altından kalkamayacağınız test sınavı yok. bu yöntem tamamen açık kodludur, geliştirmeye açıktır. hatta siz geliştirin biz kullanalım modelidir.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s